Vilket bönesvar!

Wow! Vad många som läser inlägget jag skrev igår, tack till alla er som delar vidare. Nästan 700 visningar igår, och över 1200 än så länge idag! Sånt bönesvar, jag bad extra mycket att detta skulle nå ut för att kanske hjälpa någon som är i samma situation som jag varit! Se vad som hände! Det är bara att tacka Gud för det! 

Det är just därför jag skriver om min tidigare ångest och vad som räddade mig. Om det så bara når ut till en endaste själ som lider, om en enda människan får upp hoppet om räddning ur mörkret, att det finns ett ljus, då är det värt allt.

Det var för övrigt tredje delen där jag skrivit om vägen till frälsning, vilket var en ganska lång process. Från att jag först började få upp ögonen för kristendomen och fram till nu har det gått 2,5 år. De tidigare inläggen finns här på bloggen. 

Jag vill klargöra att bara för att jag tror på Jesus nu så är inte livet endast guldkantat, utan motstånd. Nej, det finns så mycket att lära och omvärdera, så mycket mörkt hos en själv att jobba på och be över, och den processen tar väl aldrig slut. Varje dag lockas vi av olika begär, egot vill ha sin del. Hela detta samhället är ju byggt på att mata vårt ego så kampen är ständig. Det kan vara allt från att bekämpa suget efter pengar till att man tänker elaka tankar om någon. 

Det som gäller då är att läsa sin Bibel och be om den förändring man önskar. Läsa för att lära sig vad som är gott och inte, och be för att få kraft att leva efter det. Be om vishet och vägledning i ordet, och att ödmjuka sig inför det. 

Vi kom nyss hem från en underbar Gudstjänst hos Frälsningsarmén här i Alingsås, och vi fick bevittna en kille bli soldat efter ett år som civilmedlem. Jag älskar att de får avge ett nykterhetslöfte, att avstå all typ av alkohol och droger, just för att det ska vara en fristad för missbrukare. Det är fint! 

Annonser

5 reaktioner till “Vilket bönesvar!

  1. Hej på dej, jag är som dig, en sökare.
    Det jag söker efter finns framför mig, men hur ser jag det? Vill jag se det? Varför vill jag se det?
    Hade gärna kommit i närmre komtakt med dig.
    Du får gärna mejla mig, expectwhat@gmail.com

    Kärlek.

    Gillad av 1 person

  2. Hej!
    Tack för det fina du delat! Så uppmuntrande att läsa.
    Jag skriver reportage om människors upplevelser av Jesus i en kristen tidning som heter Inblick. Tidningen läses dock av många människor som ännu inte har en tro på Jesus. Det är en stor förmån, att få skriva sådana berättelser till glädje för alla som läser.
    En stor glädje om du skulle vilja medverka i Inblick. Om du är intresserad av att få veta mer är du varmt välkommen att mejla mig.
    Åter igen, tack för att jag fick ta del av din berättelse!
    Vänliga hälsningar Ola Karlman

    Gilla

  3. Nej precis, frälsningen gör inte att man går omkring i ständig eufori. Glädjen i frälsningen går sååå mycket djupare, för det är ju glädjen över att Gud finns, att han är verklig, att Jesus har befriat oss, att vi är älskade bortom vad vi kan förstå, och att Gud har koll på allt i vårt liv, så vi behöver inte själva ha koll på allt. Det är ju en så enorm lättnad !

    Gilla

  4. Vänner delade ditt inlägg på Facebook, och idag såg jag Jesusfolkets podd du var med i! 🙂 Har liknande erfarenheter tills jag fann friheten i Kristus! Gud välsigne dig syster!

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s